Thailand - Dag 10

Denna dag spenderades i princip på samma sätt som igår… Först stektes det fläsk vi poolen i några timmar och när klockan slog 3 så toggade vi in till Patong för att hämta våra glasögon. Jag är nöjd, jag ser saker som jag aldrig sett förr, haha. Jag trodde inte jag var SÅ snygg, men oj oj, där ser man! ;) mohaha.

Sen blev det några timmars shopping på stan också. Jag lyckades inhandla hela 7 saker till mig själv, plus lite presenter. Alltihopa för under 700 kr. Okejdå, det där var kanske lite slöseri med pengar för det var väl egentligen inget jag jättegärna ville ha, utan man köper mest för att det är billigt. Lite dumt kanske, men det är ju lätt att vara efterklok.

Sista slutspurten gjorde vi efter vi ätit i en liten affär där dom hade prydnadssaker/souvernier/inredningsaker/konstverk, ja vad man nu vill kalla det, haha. Det hela började med att morfar köpte nån tyglapp att hänga på väggen och sen var allt i gång. Hon sprang fram och tillbaka i affären som en galning, sa priser, plockade fram, plockade ner och alltihopa fram och tillbaka ett bra tag. När vi kom ut på gatan igen var vi totalt ca 4000 bath fattigare, vilket är ca 1000 svenska och ganska mycket pengar för en thailändare och speciellt för en sån liten affär. Så hon stängde nog ner sen, hahah.

Lyckliga över våra fynd toggade vi tillbaka till kamala där resten av kvällen spenderades med att spela skitgubbe och kotten. Det kom även över en nisse för att fixa vårt internet men han lyckades inte så istället fick vi en lång nätverkssladd. Så nu funkar det! Skit bra! Det ända problemet är att vi har 3 datorer, inte en…

Så nu ligger jag i soffan och skriver detta och väntar på att Isac ska blir klar så jag kan få låna internet lite…
4 hela dagar kvar här nu då…

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0