Thailand - Dag 11 del 2

Okej, jag skulle aldrig skrivit det där om regnet. Precis när vi bestämt oss för att gå började regnet falla… Dessutom blixtrade och åskade det som sören så vi vågade inte gå med paraplyerna uppe… Blöta och fina kom vi fram till restaurangen där det mycket riktigt blev pasta bolognese.

Efter vi ätit trotsade vi regnet igen och gick en sväng på någon slags festival/marknad som började igår här i Kamala. Där var massa fint och dessutom himla billigt så där får det bli en shoppingrunda imorgon för mina sista pengar. Okejdå, det är fortfarande ett tag tills vi ska hem, men jag har i alla fall börjat räkna ner dagarna…

På tal om dagar som är det min kära pojkväns födelsedag idag. Känns lite tråkigt att inte kunna vara med och fira honom, men han får väl se det med den ljusa sidan. Jag kommer ha feeeeeett mycket presenter med mig hem ju. :)
Puss på dig älskling! <3

Och på tal om älsklingar, haha, så saknar jag mina kära vänner ett stycke också! Vi får allt se till att ordna till en sammankomst när jag kommit hem. Vi kan väl ändå inte vara utan varandra i 10 veckor?!
Och förresten, visste ni om att vårt påsklov börjar IMORGON och inte nästa vecka?! Jag trodde bestämt att det var nästa vecka för det är vad alla andra har sagt… Så nästa vecka tar jag påsklov. Går man på JB så gör man ju, dessutom är jag ju här nu så jag har inte tid at fira påsk nu, mohahah.

För övrigt så funkar det trådlöda Internet fortfarande inte, och innan när vi var och pratade med dom skyllde han på regnet. Haha, det har inte funkat som det ska på snart en vecka och så vitt jag vet har det inte regnat speciellt mycket innan?! Dessutom så fick vi förklara ungefär 4-5 gånger innan han förstod vad vi menade, och sen när han kom till vår bungalow och skulle kolla fick vi dra hela ramsan en gång till. Men tillsist lyckades vi få han att förstå att vi har TRE datorer, inte EN, så imorgon, förhoppningsvis, kommer vi få en router så att alla kan vara inne på internet samtidigt.

Så ja, imorgon om allt står rätt till så kommer det förhoppningsvis upp bilder när jag har tid att vara inne lite längre..

Bye bye!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0