Thailand - dag 13

Efter en hel dag utan sol och bad var det självklart stranden som gällde idag.
Förmiddagen bjöd på strålande sol och underbart väder och vi solade och badade för fullt.

Vid halv 2 tiden började det bli lite mulet och blåsa massa. Perfekt för paraglide flygning. Vi såg några som flög sånt i början på vår semester och Isac sa direkt att det där va något han ville göra. Men sen har vi inte sett till dem, så idag när de började flyga igen var det självklart att Isac skulle göra det.

1500 bath fattigare flög han sedan många många meter upp i luften efter en båt. På köpet fick jag åka motorbåt för att kunna fota han :) Dock har jag ingen bra zoom på min kamera så det blev ju inga HÖJDAR (höhöhö) bilder precis. Men men.
Efter Isac flögit var det Linus tur... Och jag hade inte en tanke på att göra det. Men när vi väl kom i land började han gubben som hade det att tjata som fan, och trots att jag är galet höjdrädd ville en liten del av mig göra det.

Så ja, en stund senare var även jag uppe i luften och seglade. Och WOW vilken upplevelse. När jag väl va där uppe släppte räddslan och det var bara häftigt. Det kändes som om man såg ut över hela Thailand, haha. Det ända som va lite läskigt var när man skulle landa. Det kändes som om man sjönk jättesakta, men när det var ca 2 meter kvar till marken märkte man att man inte alls gjorde det så det blev en jäkla duns ner i marken. Jäklar vad ont det gjorde i fötterna! Men jag överlevde :)

På kvällen var vi galet sugna på pizza så vi bestämde oss för att gå ut lite utanför Kamala "Centrum" och se om där fanns nått gott matställe. Efter mycket letande hittade vi verkligen det perfekta stället, med billig pizza! Så vi gick in och satte oss och efter ca 5 minuter blev det strömavbrott. Och denna gången va det inget 2 minuters strömavbrott som det brukar bli dagligen här. Efter 15 minuter hade fortfarande inte kommit tillbaka, och eftersom de inte kunde göra pizza utan ström bestämde vi oss för att gå nån annan stanns.

Efter många om och men blev det mat hos vår kära dansk. Han var nästan den ända i hela kamala som kunde göra mat utan ström, så där va heeeeeeelt fullt med folk och det tog 40 minuter innan vi fick maten. Men, den som väntar på nått gott väntar aldrig för länge...

Och, ungefär 2 timmar efter strömen gott kom den äntligen tillbaka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0