Thailand - dag 14

Vår sista heldag här i Thailand spenderades utan tvekan på stranden.
För att kunna njua till max var vi där nere redan vid 10, det var nästan folktomt så vi fick solstolar precis intill vattnet. Dock är det riktigt stor skillnad på hög och låg vatten här nere, så det som började med mindre än en halvmeter till vattnet slutade tillsist med 40 meter. Fast så har det vatt varje dag, men ändå. haha.

Vädret idag har i alla fall varit helt underbart, nästan som om gud (eller nån annan vädergubbe) kände på sig att det var vår sista dag här. Knappt ett moln på himeln och inte ett spår av tre-regnet. Så vi passade på att njuta så mycket som möjligt, solade badade och pratade om allt vi gjort här nere.
Vi kom fram till att vi nästan fått göra allt vi ville, utom två saker, köra jet-ski och få massage.
Så jag och Isac bestämde oss på en sekund att lägga våra sista pengar på att hyra en jet-ski. Så det gjorde vi. :)

Ooh, galet kul var det! Så där susade vi fram över vågorna med full gas.
Cilla & Jossan, ni minns hur kul det var att åka/köra snöskoter?! Det här var precis som det, bara att man inte behövde känns sig rädd för att välta och ramla av osv, så det va bara att köra på som fan.

Först åkte jag bara med Isac, men sen när vi kom i land ville Felicia och Linus såklart också prova, så morfar betalade en varsin runda till så då körde jag. Mjaaaaaao vilken känsla att bara flyga fram över vattnet. :D
Så nu vill jag ha en vattenskoter också, mohaha.

Tack vare det underbara vädret var vi kvar på stranden ända tills halv 5-5 nångång. Och sen blev det massage.
Jag tycker thai-massage ser så läskigt ut så jag vågade inte mig på det, utan det blev en timmes "oil-massage" istället för 75 kr. Ett ganska rimligt pris för massage va? ;)

För vår sista middag här i Thailand var självklart H2o ett givet val. Ooh, vad jag gillar människorna där alltså! Man vill bara krama sönder dom! Och maten, det är minnsan något av det godaste jag ätit.

Eftersom det var vår sista kväll slog vi på stort med både förrätt, huvudrätt och efterrätt.
Guuud så gott! Jag åt som vanligt "chicken with garlic and pepper". Idag provade jag med lite aioli till, det var gott, men det ska självklart vara jordnötsås till för bästa smakresultat, haha. :)

Hela kalaset, (tre-rätters-middag för 6 personer) gick loss på lite under 500 lappen. Jag är inte alls så haj på vad sånt kostar i sverige, men det måste väl ändå vara bra mycket dyrare?!

Efter vi ätit sa vi hejdå till de på H2o, nästan lite sorgligt faktiskt. Dom sa att vi var en sån underbar familj och att det hade varit jätteroligt att ha oss där, och dom hoppades på att vi skulle komma tillbaka nästa år. Jag tänker defenitivt komma tillbaka! När vet jag inte, men nån gång, och då får man ju hoppas att restaurangen finns kvar :)

Resten av kvällen sprang vi runt lite på marknaden och inhandlade några sista presenter och brände våra sista bath.

Imorgon åker vi hem, och ja, jag längtar faktiskt!
Äääääntligen ska jag få krama sönder min älskling. Ooh vad jag saknar dig! :( <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0