Thailand - Dag 4

Imorse ringde klockan vid 8, och jag var galet trött! Somnade inte för ens runt halv 4 inatt så helst av allt hade jag legat kvar och sovit nån timme till. Men icke, det var bara upp och äta frukost och sen bege sig till stranden.

Väl framme på stranden väntade vår long-tail båt på oss som skulle ta oss ut till en ö för att snorkla... Båtturen tog ca 40 minuter och sen var vi framme. Precis som allt annat här var det en upplevelse att snorkla. Att simma med fullt av fiskar bara några centimer ifrån sig var riktigt häftigt. Vi såg massa olika häftiga fiskar, sjöstjärnor m.m. Det är ju en hel värld under vattenytan.
Dock så var vattnet mongosalt så varje litet myggbett, sår och allt sved som satan. Plus lite döda "minibrännmaneter" på det. Inte skönt. Men man tänkte inte så mycket på det för ens man kom upp igen.

När vi kom tillbaka in till land igen började det duggregna och vi förväntade oss en lika stor skur som igår så vi gick tillbaka till hotellet, men det började aldrig regna så istället blev det några timmar vid poolen. Somnade en timme, vilket nog behövdes.

Vid halv 7 tiden tog vi en tuk-tuk till Patong. Wow vilket ställe jämfört med lilla Kamala där vi bor. Dock är inte mitt sällskap här det roligaste att dra runt i patong med, men det hade verkigen vatt en tio-poängare att festa här! Och shoppa!
Men för mormor och morfar är allt som är större än laholm inget att "gå efter". Vi var i Patong ca 3 timmar, två timmar spenderade vi i en glasögonaffär och resten på donken. Kul?! Njae! Men jag köpte i alla fall ett par nya glasögon. 500 svenska kr är väl inget att klaga över. Jag behöver faktiskt ett par nya för jag gillar inte alls mina andra... haha.

Efter en riktig fartfylld tur hem med en tuk-tuk förare som nog trodde han körde rally var vi tillbaka i kamala igen lite efter 22.
Som vanligt finns det inget att göra så det blev till att chilla lite på rummet...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0