Thailand - Dag 7

Idag har vi som sagt varit på en utflykt som vi bokat genom ving. Det bar av till ön koh kai nok öster om phuket.

Färden började med buss från kamala vid 8 tiden, vi korsade phuket och efter drygt en timmes bussfärd var vi framme vid hamnen på phukets östra sida. Här var inte alls lika fint som på den västra sidan och vi började bli lite oroliga för vad vi egentligen hade betalat för.

Men det var verkligen inget att oroa sig för, efter ca 20 minuters färd med en speedboat rakt ut på havet skymtade vi en ö. Jag vet inte vad jag ska säga... Där var helt galet fint! Helt kristallklart turkost vatten, kritvit pudersand och blå himmel. Vi tog nästan 1000 bilder under dagen, och som man brukar säga en bild säger mer än 1000 ord, men alltså denna gång säger inte ens bilden hälften så mycket som verkligheten. Detta är verkligen något man måste uppleva, känna och se med egna ögon!

Jag låg och plaskade i vattnet med alla fiskar hela dagen, gick knappt upp ur vattnet för att dricka… Jag kunde verkligen inte slita mig, det var så häftigt! Men vid 3 tiden var jag så illa tvungen för då var det hemfärd igen. Väl i land och på bussen somnade jag direkt och sov hela resan hem…

Tillbaka på hotellet blev det att snabbt hoppa in i duschen och fixa sig inför kvällen. Middag med hela ”bendt-bil gänget” stod på schemat. Dom bjöd på allt så det var bara att äta och dricka och se glad ut. Jag passade på att prova lite olika drinkar som lät smarriga, vaddå liksom, gratis är ju gott! Ja, maten var också god. Det var buffé och det fanns massor att välja på. Allt från ”sea-food” till spaghetti och köttfärssås.

Det var en trevlig kväll så länge det varade, men vid lite innan 10, innan alla SMÅBARNSfamiljer och 70+ människor åkt hem var det dags för oss att lämna tyckte mormor och morfar. Så det var bara att lyda och åka hem…

Och nu sitter jag här och skriver, i ett word-dokument, då vårt internet bestämt sig för att strejka. Dumt! Så får lägga upp detta på bloggen senare… Ska kolla igenom lite bilder av alla från idag och sen blir det väl sängen. Satsar på 10 timmars sömn i natt. God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0