Thailand - Dag 8 del 2

Nu är klockan snart 22 här och internet funkar igen. Under kvällen har det hänt mycket, strax efter jag skrivit det förra inlägget kom det ”några” (tillslut var dem väl 10 stycken) som skulle fixa mormor och morfars AC i deras bungalow.

Det hela slutade med att det blev kortslutning eller något och all ström försvann i både deras och vår lilla hydda. Efter lite mer än en timmes fifflande hade de fortfarande inte lyckats fixa varken AC:n eller elen så vi fick huxflux flytta in i en varsin ny bungalow. Så nu sitter jag här i vår nya och skriver. Denna är mycket mysigare och rymligare så här skulle jag kunna stanna.

Vid 7 tiden gick vi bort till skräddaren för att hämta min klänning, provade den igen för att kolla att allt var bra och den var perfekt! Jag är nöjd. Sen blev det middag på samma ställe för tredje gången på 8 dagar. H2o heter stället som är en mysig liten restaurang uppe på ett tak här i kamala, verkligen ett ställe jag kan rekommendera. ”Personalen” som endast består av två kvinnor och en liten springpojke är riktigt trevliga och maten är underbart god. Stark men god! Idag fick vi gratis efterrätt, IGEN! Är man stammis så är man ;) haha. Friterad banan med glass idag också. Gooott!

Imorgon blir det en sista lång sovmorgon sen ska det minnsan inte sovas bort en sekund här nere!

Kommentarer
Postat av: malin

Åh! NU vill jag se din klänning :D:D Bild, tack!!!

2009-04-02 @ 22:25:06
URL: http://difmalins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0