Thailand - Dag 9

Om en vecka vid den här tiden är vi hemma och jag ligger antagligen och myser med min älskling. Jag längtar! Om han bara hade varit med här hade jag nog inte haft en tanke på att vilja åka hem, för här är verkligen helt underbart! Men, det är som sagt riktigt jobbigt att vara utan Tim. Speciellt nu när internet inte funkar som det ska så vi inte ens har kunnat prata med varandra… Men men, jag överlever väl!

Vi gör inte allt för mycket på dagarna… Idag har vi legat och stekt vid poolen till 3, sen blev det mat på vårt favoritställe nr2 på stranden och sen begav vi oss bort till kamalas lokala fredagsmarknad.

Där finns det miljontals fina klänningar, linnen m.m. men allt är fan i minime-size. Om jag hade haft samma storlek som Felicia hade jag nog behövt 3 extra resväskor med mig hem, men nu får jag istället bara titta och ”längta” eller tvinga Felicia att köpa det istället, haha. Nej men det är lite tråkigt faktiskt för här finns massa fint. Istället köpte jag bara massa presenter…

Efter marknaden gick vi och åt på en restaurang som heter H.C Andersen här i Kamala, som finns på de flesta turistställena runt om i Europa… Där har dom bl.a. svensk mat såsom potatis med köttbullar och brunsås, pyttipanna m.m., dansk mat, t.ex. pölse och sen har dom även pizza och thaimat m.m. så där finns något för alla. Jag, Isac och Linus körde thaimat som alltid… Är man i thailand så är man ju! Vi skulle se vem som kunde äta mest stark sås, och satan i gatan vad det brände i munnen. Hahah. Och nån dricka hade vi inte kvar…

Resten av kvällen spenderades med att spela kort, eftersom internet fortfarande inte funkar… Isac tog sig en stänkare också å nu sover han nog gott. Hahah. Mööö.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0