Alanya dag 6

Dagen spenderades som vanligt nere på stranden, men denna dagen gick vi hem tidigt för att hinna vila lite innan det var dags för kvällens beachparty...

Klockan 19 kom det en bil och hämtade upp oss 4 tjejer + våra vänner norskarna och Erik & Mackan + ett gäng danskar som också bodde på vårt hotell...

Linnkan redo för beachparty!


Världens bästa! <3


Beachpartyt bestod av ett inhängnat område nere på strand 1 med solstolar utplacerade som bänkar i olika grupper, där blev man placerad i det gäng man kom med och sen satt man i princip där hela kvällen... haha.
För 250 svenska kr fick man uppleva detta kalas, och äta och dricka hur mycket man ville. Maten var en stor buffé med massa gott, allt från sallad och frukt till kyckling och ris.



Eftersom vi kom dit med danskarna va vi så illa tvugna att hänga med dom hela kvällen, haha. ;)



Drickan bestod av såkallade "fjortis-drinkar", alltså en platsmugg med hälften sprit, hälften läsk, eller en mugg med öl, som hälften bestod av skum. Men, det funkade det också.

Jag & Cilla skålar med "fjortis-drinken!" Märk väl det brutalt snygga aset i bakgrunden!

Någons skor fick agera öl-hållare


Jossan, Erik & Mackan!


Det bjöds upp till dans minnsan



Partyglada svenskar


Beachparty people


Efter att jag & cilla blivit förföljda av x-antal turkar kastade vi oss snabbt ner hos danskarna, som vi inte sagt många meningar till under kvällen, för att blir räddade. Jag pratade danska som aldrig förr, och tyckte det var sjukt dåligt att ingen hette Mads, så ännu en gång döpte jag om en människa, nu var det då en dansk som hette Martin som alltså fick finna sig med att heta Mads istället. Till en början va det inte så uppskattat men han vande sig efter några dagar..

Här ser vi Andors & Mads!
fotografen i mig kom fram och jag lattjade med lite olika effekter ;)


Där såldes brutalt snygga tröjor och till priset av 50 svenska kronor fick man äran att bära en sådan.
Lite för dyrt för vår smak, och efter x-antal misslyckade prutningsförsök slutade det ändå med att vi hade 5 tröjor för endast 100 kr. Hur gick det till? ;)



Vid 23-tiden var kalaset på stranden slut, och minibussar kom och hämtade upp folket för att forsätta festandet inne i stan på Robin Hood.

Som alltid var bussåkandet ett väldigt kalsigt delmoment. Vi svenskar vet minnsan hur man festar till det i en buss/bil och vi skrek och sjöng så chauffören blev döv...

lägg märke till chauffören som står längst fram och skäller på oss...


Efter en snabb vända inne på Robin Hood kom vi även denna gången på att det inte va nått för oss
och istället hamnade vi som alltid på Casablanca...

Team Sweden!


Jag & Cilla gillade våra "Sex on the beach"



Efter ett tag kom våra norska vänner och joinad team sweden igen, såklart!
Jag menar, vad är bättre än svenska tjejer?! Ja, det skulle ju va norska killar isåfall ;)


haha, det där måste va det fulaste påhitt jag någonsin skådat, haha så sjukt fula!


Waterpipe


Den sjukt fula "norge-posen"     haha, jag började skratta hela tiden så det blev inte så lyckat...


snygga damer!


Eftersom Jossan hade två sverige-tröjor sålde hon sina ena tröja till en svensk kille för 250 kr, haha,
vi kände oss som rikast i världen och sprang direkt in till närmaste affär där vi köpte en varsin burk öl, för 10 spänn eller nått. Sen satt vi oss på gatan och drack upp dom..
hahah, jag kan inte sluta skratta när jag tänker på det!

Jossan & Sanna, nöjda och belåtna med sina öl!



we <3 efes


Efter vi klunkat våra öl entrade vi The doors för lite rumpskak och sådär...

ÄR DET FEST ELLER?!


Cilla hade nått för solglasögon de här två veckorna,
nya glajjor varje dag som hon snodde av nån, haha.



Hemma på hotellet blev det som alltid lite nattligt prat med vår favorit receptionist Farhi eller FARIIIIIR som jag kallade honom..


Och lite nattligt snack med Mort'n också, såklart.
Lägg märke till Mads i bakgruden, haha.



Kommentarer
Postat av: Jossan

Synd att de inte finns någon "gilla"-knapp att trycka på, på din blogg. Hade tryckt på den hundra gånger om isåfall för dina inlägg är fett bra!

2009-08-31 @ 00:22:23
URL: http://josefinabrahamsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0