Sjukt sjuk

Ja, så kan man väl beskriva mig nu. Alltså inte sjuk på det galna sättet utan sjuk som i sjukdoms sjuk.
Vanade upp i tisdags med en hals som inte alls ville sammarbeta och en feber runt 40-graders sträcket.

Jag beklagade mig hela dagen över att SÅ sjuk hade jag aldrig vatt innan, men frammåt kvällen började jag känna mig piggare igen och halsen kändes inte alls lika svullen och jag började nästan hoppas på att jag skulle va frisk nästa dag.

Men tji, där fick jag. Att vakna upp nästa morgon var inte en rolig historia kan jag lova. Fyfan, jag har aldrig vatt med om dess like till smärta i halsen. Halsen var helt jävla svullen och full med var. Fräsht! Som grädde på moset luktar/smakar det skit i munnen så jag håller på att spy. Jag kan inte äta, knappt prata och inte ens svälja mitt eget saliv, då förstår ni nog hur illa det är...

Så det fick bli ett besök hos fabror doktorn, tog en himla massa prover och sådär och nu sitter jag spänt och väntar på att dom ska höra av sig och berätta vad det är för fel på mig.

Dom misstänkte körtelfeber men jag håller alla mina tummar för att det inte är det. Jag kommer dö isåfall. Ja, inte bokstavligt, men tänk att inte få jobba, festa, träffa människor på typ 3-5 veckor. oooooooouh.

Så ja, just nu är jag inne på min 3:e sjukdag. Det ända positiva är väl att jag får äta huuuuuur mycket glass jag vill. Det där hade ju vatt höjden av lycka för mig annars, men nu, det är knappt jag vill äta det eftersom det gör så sjukt ont i halsen.

Förutom glass har jag försökt livnära mig på kräm och tomatsoppa. Men börjar bli lite tröttsamt nu, så tills ikväll beställde jag spagetti och köttfärsås på burk. Såndär barnmat ni vet. Så hoppas jag kan få i mig det!



Det är inte min hals på bilden, men ungefär så ser den ut! INTE OKEJ!

Kommentarer
Postat av: Josefin

Uuuusch! Stackars dig :(

2009-07-16 @ 17:10:29
URL: http://josefinabrahamsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0