Framtiden

Okej, nu när jag ändå är i gång kan jag slänga in ett litet inlägg om framtiden också..

Alla frågar vad jag tänkt göra med mitt liv nu när jag tagit stundeten... Vad jag ska göra, vad jag ska jobba med, om jag ska plugga vidare osv..

Om jag ska vara helt ärlig skrämmer framtiden mig för jag har inte en aning om vad jag ska göra?!
Precis lika lite som jag visste det när jag skulle söka till gymnasiet, precis lika lite vet jag det nu. Och se vad som hände?
Jag slösade bort tre år av mitt liv på ett skit-gymnasie på ett program där jag inte lärde mig mycket. Förutom att det inte är något jag vill jobba med...

Jag vill inte göra om samma misstag igen! Därför vet jag inte vad jag ska göra, jag vill inte välja att läsa vidare till något bara för att, jag vill att det ska kännas helt rätt denna gången!

Jag har ett jobb, även om Mc Donalds inte är ett riktigt jobb i mångas ögon är det, det för mig. Det spelar ingen roll att lönen inte är den bästa, jag har i alla fall ett jobb, som så många andra inte har just nu!
Att jag dessutom älskar mitt jobb, och trivs sjukt bra gör att jag verkligen inte ser nån anledning just nu till att inte jobba kvar där...

Såklart är det inte så min framtidplan ser ur. Heltids-anställd på donken och boendes i nån sunkig lägenhet, festandes varje dag med bara flingor och nudlar till mat. Nej, jag vill ha mer än så! Men jag är bara 19 år, (okej, jag har inte ens fyllt 19 ännu) och just nu är jag nöjd med min tillvaro... Jag kommer nog så småningom på vad det är jag egentligen vill!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0