Thailand - dag 2

Vår första riktiga dag i Thailand bestod självklart av en massa sol och bad! Jag har sagt det innan men jag måste säga det igen, här är helt underbart!

Dagen började med frukost på hotellet, som var sjukt god. Det fanns miljoner saker att välja på, allt ifrån flingor och frukt till ris och pannkakor. Så efter en frukost där håller man sig mätt ett bra tag kan jag lova! Dock inte lika kul för magen som resulterar i en gravidmage. Perfekt på stranden! mööö.

Stranden var iallafall riktigt fin och vattnet var klart och runt 28-30 grader varmt. Sjukt skönt! Jag låg mest i vattnet hela tiden för det var verkligen riktigt härligt! Dessutom slipper man alla jobbiga försäljare då som kommer fram ungefär var femte minut och säljer både det ena och det andra. 

På kvällen tog vi en tuktuk (ca 1 km, hahah, men bara för att liksom) till kamalas lokala marknad. Vilket var en gigantiskt stor marknad med allt man kan tänka sig. Kläder, mat, smycken, smink, elektronik, ja allt. Det är för det mesta där invånarna här i kamala handlar sina kläder och sin mat så det mesta var billigt eftersom det redan var "thai" priser och inget man behövde pruta på. Där fanns så sjukt mycket som jag kunde tänka mig köpa men jag var duktig och höll hårt i plånboken. Det ända som införskaffades var två ÄKTA Ray-Ban sobrillor för 25 kr styck. ;)  haha.

Efter marknaden var vi hungriga så vi bestämde oss för att äta på en restaurang uppe på ett tak typ. Det var riktigt mysigt, och VARMT! Jag åt friterad kyckling med ris och sötsursås, mycket gott! Hela kalaset för 5 personer gick på ca 200 svenska, det är billigt!

Efter maten begav vi oss till en omtalad skräddare här i Kamala med en svensk fru för att sy upp en bakklänning till mig. Egentligen visste jag ju hur jag ville att den skulle se ut, men smart som jag är har jag inte fått med mig bilden hit och jag är sämst på att rita. Så jag letade upp en färdig modell i en katalog istället som jag sen ändra om lite på så den blev som jag ville ha den. Det blir nog bra :)

Eftersom kamala är en sån pass liten by händer här inte speciellt mycket på kvällarna så resten av kvällen spenderades på hotellet framför datan... haha, jag är i THAILAND, och så sitter jag framför datan. NÖRD!

Bilder finns som sagt på bilddagboken



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0