Thailand - Dag 3

Nu är vi inne på vår tredje dag här på Thailand, och vår andra riktiga hela dag.
Jag och Isac kunde verkligen inte somna inatt så vi for runt här i vår lilla hydda. haha, så imorse när klockan ringde var vi riktigt trötta. Men vi lyckades ta oss upp och frukosten var precis lika god som igår och vi åt så att magarna nästan sprack. Mätta och belåtna begav vi oss även denna dag ner till stranden.

Jag tyckte vi skulle prova på nått nytt så vi begav oss till andra änden av stranden här i Kamala. Hur det nu än kan vara möjligt så var där ännu finare än där vi va igår. Helt vit strand och kristallklart vatten. Dessutom var där inte lika många försäljare så det var skönt.

Men av de få försäljare som kom lyckades jag köpa på mig en jättefin sjal för 40 kr och grillad majs för 10 kr. haha. Cilla har tipsat om det så när han kom var det bara att prova på, och det var gott!

När vi tröttnat på att ligga still på solstolen och plaska runt i vattnet bestämde vi oss för att åka bananbåt efter en motorbåt.
Det var riktigt kul och härligt! Dock ramlade morfar av efter ca 2 minuter och sen kom han inte upp igen så han fick åka med motorbåten istället, men han var lika glad för det. Jag lyckades ramla av 3 gånger under de 15 minuter vi åkte, hahah.

När vi kom i land igen började det bli ganska mulet så Isac & Linus gick och klippte sig. Thailändarna var riktigt duktiga och noggranna frisörer, och billiga! Ca 50 kr kostade det per person att klippa sig. Synd bara att jag redan har så kort hår annars hade jag nog också slagit till!

Medans vi satt hos frisören började regnet vräka ner utanför så istället för att gå tillbaka till stranden igen gick vi till ett matställe och åt lite. Solen började titta fram igen och vi spenderade nån timme i poolen på hotellet iinnan det var dags för att göra sig lite i ordning för kvällen. Gjorde återbesök hos skräddaren för att prova klänningen. Det kommer nog bli bra. Men framförallt billigt, för under 1000-lappen får jag min egna uppsydda klänning, inte helt fel!

Sen har jag nog inte så mycket mer att säga, resten av kvällen spenderades med att äta, hahah. Pommes, kyckling och vitlöksbröd + två color och sen en glass-efterrätt på det. Alltihopa för 70 kr. Inte så pjåkigt faktiskt.

Bilder finner du på min bilddagbok. Dock inte från idag för det har jag inte hunnit med ännu, dom kommer imorgon för  nu måste jag sova. Klockan är halv 2 här och vi ska upp kl 8 för vi ska iväg med en båt... Bye bye!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0