Thailand - Resan och dag 1

Vi  började som sagt resan hit med buss från Halmstad med resten av "Bendt bil-gänget" som typ bestod av 90% pensionärer, 7% barn och 3% 18-25 åringar. hahah. Linus somnade redan innan bussen börjat rulla men jag höll mig vaken, allt för att kunna sova på planet... Men icke.
Det var jobbigare att flygga än vad jag tänkt mig. Jag sov nästan ingenting eftersom så fort jag somnat sprätte antingen Felicia eller mormor runder i sin stol så jag vaknade till hela tiden. Men när klockan va runt halv 5 på morgonen lyckades jag äntligen somna och sov tills kl 6 när det va dags för frukost. Som faktiskt, var väldigt god! Äggröra, med stekt potatis och tomatsås. Underlig frukost, men jag tror faktiskt att min lite kräsna attityd till mat börjar försvinna. Vad säger du om det Jossan? :D

Strax efter 9, svensk tid, landade vi här i Thailand och möttes av en fuktig med underbart varm luft. Här är verkligen sjukt varmt, runt 30-40 grader dygnet runt. Men jag klagar inte, verkligen inte! Det är helt underbart!

Efter att vi hämtat våra väskor stuvades vi in i en varm buss utan ac för att bli förflyttade till vårt hotell. Svetten rann i floder kan jag säga. Inte så fräsht. Väl framme på hotellet fick jag sköta inchekningen och det gick kalas, vi fick våra rum, eller bungalows fort och slängde fort in väskorna och sen var det poolen som gällde direkt!

Frammåt kvällen tog vi en tripp ner till stranden (ca 100m) och kollade på solnedgången och sen blev det mat på Salt & Pepper. Jag gick in för det thailändska och provade på ris med kyckling & stark currysås, inte helt fel!

Sen gick vi och kollade runt lite i affärer en stund, jag har dock bestämt mig för att inte shoppa för ens sista veckan, vi får väl se hur det går. Resten av "gänget" har alla redan lyckats köpa på sig något, men inte jag. Ganska duktig för att heta Linn Hansson i alla fall...

Spana in min bilddagbok för bilder linnkanpinnkan.bilddagboken.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0