Söndag

Söndagkväll och klockan är redan över 11 men det känns som om jag precis vaknat.. Det är det som är det värsta med att jobba natt, man sover hela dagen och sen kan man inte somna på kvällen vilket resulterar i att man är död på måndag morgon när det är dags för att gå upp och åka och jobba igen.. Men, jag klagar inte som ni vet. Jag gillar ju som sagt mitt jobb och skulle inte byta bort det för 1 miljon ens ;) hahahh! Vi kan ju låtsas det iaf så är alla glada!  hahah.

Vid halv 3 tiden började vi vakna till liv borta på Skogabygatan 8 och vi trodde nästan det var kört när vi såg var klockan var...
Men istället för att ligga kvar i sängen resten av dagen som man brukar göra var vi väldigt duktiga..

Jag tog tag i alla disk som vi lyckats samla på oss under en månad... Jag berätta för er som inte vet, att under en månad blir det en jäkla massa disk om man bara låter allt ligga, och om man dessutom struntar i att skölja bort matresterna resulterar det i mögel. Riktigt fräsht och trevligt, något jag rekomenderar starkt! Efter en timmes oavbrutet diskande var allting äntligen rent och under tiden hade Cilla hunnit damsugaoch torka golvet... Som vi sa, i ett hushåll måste man dela på arbetsuppgifterna, hahah!

Efter all städning tyckte vi att vi förtjänade lite frukost (vid 6 på kvällen) så vi bestämde oss för att gå in till stan..
Men kan ni tänka er vilken syn vi gör när vi går ut ur lägenheten?!  Min cykel har fått tillbaka sin pakethållare... Mycket konstigt.. När vi sedan kollar närmare på saken upptäcker vi att cyklen vi låste för en vecka sen, utan pakethållare, ja det va ju inte min cykel. Utan vi har istället låst fast någon annans identiska cykel (utan pakethållare) istället för min. hahahaha fyfan. Jag kan då lyckades med det mesta...

Så efter att ha varit lite ledsna en vecka nu över att min cykel inte hade någon pakethållare cyklade vi lyckliga in till staden på min cykel MED pakethållare. wohow. Det blev mat på esspresso house och sen en glass på donken på det. (SÅKLART!)
På donken gjorde vi dessutom den stora upptäckten av att myror har gjort intrång. Myror - kittlar dödsskönt i kistan! mmhm!

Nu blir det filmtajm och lite popcorn!

En mycket lyckad söndag! Den får 4 av 5 chees!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha fin blogg du skriver lissy ;) Keeeeeeeeeeep on! Want some sousage? Förresten, vaddå VI som låste fast, jag låste då inget. muhuhuhu.

2009-05-18 @ 20:28:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0