Fredagsbestyr


Godmorgon!

Ja, ni läste rätt. Så gick det med det där att fånga dagen som jag skrev igår.
Men vem fasen vill "fånga dagen" när snön vräker ner utanför fönstret?! Det ända man vill göra då är ju att stanna kvar i sängen under täcket hela dagen. Det är fan inte okej med snö nu!

Men nu är jag i alla fall uppe, frukost har ätits och jag har hunnit kolla på Asterix & Obelix i en halvtimme.
Nu ska jag hoppa in i duschen och sen sätta mig och redigera lite bilder.

I eftermiddag ska jag baka hade jag tänkt... Funderar på att bjuda på den traditionella "frys-tårtan" imorgon. Maja hade alltid en sån när hon var liten, och såklart ville jag också ha det och den bjöds det på, på de flesta födelsedagar. Nu var det dock några år sen och kankse skulle man återuppliva lite gamla traditioner såhär lagom tills man fyller 19 år.. hehe.

Hittade ett recept på en "frys-tårta" med choklad, och vad passar inte bättre för en chokladälskare som mig?

Annars så hade jag även tänkt slänga ihop en kladdkaka eller två och bygga en söt liten tårta av.
Marsipan och gräddtårtor är ingenting för mig, choklad ska det va!

Frystårtan, som egentligen heter marängtårta


Ser inte denna ljuvliga bruna sak sjukt god ut?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0