Födelsedagsfirande nr 1

Som jag skrev i fredags har helgen gått åt till en massa födelsedagsfirande. Och inte vems födelsedag som helst, utan nämligen Anna-Lisas. hahah. Ett litet släkt-skämt..  Nej, men det är såklart min födelsedag (som äger rum imorgon/måndag) som firats..

I fredags firade vi hos pappa med farmor & farfar. Det blev FISK till mat. Alltså fisk, JAG HATAR FISK!
Men farmor och farfar gillar det och det är inte var dag man träffar dom så fisk fick det bli. Jag menar, det är väl bättre att dom är nöjda och glada än jag, som faktiskt fyller år... Jag åt dock inte den. Slängde lite diskret ner den till katterna på golvet när ingen tittade... heheh.

Till efterrätt hade jag förberett en kladdkaka, bara att grädda den i ungen i 20 minuter och sen klart! Eller jaha, vänta nu. Jag gjorde 3-dubbelsats, (jag var sjukt sugen på kladdkaka när jag gjorde smeten! haha) och den blev ca 7 cm tjock och tog 1 och en halvtimme i ugnen innan den va färdig. Hoppsan! Så farmor & farfar fick nöja sig med glass men dom va lika glada ändå.

Kvällen fortsatte sen i soffan med idol-tittande med min älskling och katterna Mega & Pixel (pappa är fotonörd, ja, hehe) tätt intill mig, och en fet bit kladdkaka på bordet framför mig. underbart! mjaooou!

Pappas present, som var ca 12 cm lång, rundformad och ca 3 cm i dimater, var lite smålustigt..
jag minns inte exakt vad han sa när han skulle låta mig gissa men det lät ungefär såhär:

"Det är en sak som många tjejer gillar, den finns i många olika former, färger, storlekar och smaker.
Om den inte passar dig får du byta. Den är perfekt när du vill krydda
upp tillvaron."

Nått sånt. Kan ni gissa vad det var?

Förutom denna lilla lustiga present fick jag pengar. Precis som jag ville. Snart är jag rik som ett troll! Mohaaha.

Såhär grymt snygg var jag, kvällen till ära



Farmor och farfar


PUSS!


Happy face! eller ja, det är ett försök till det i alla fall..


Kommentarer
Postat av: Josefin

Sötnos! Kan du ha fått ett objektiv kanske? ;)

2009-10-19 @ 12:19:20
URL: http://josefinabrahamsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0