Födelsedagsfirande nr 2

Lördagen inföll och fortsatte på ungefär samma sätt som fredagen... Dags för födelsedagsfirande nr 2.

Jag och mamma ägnade dagen åt att handla, fixa & trixa och baka den efterlängtade "frys-tårtan".
Tio minuter innan gästerna skulle komma kom jag på att jag fortfarande gick omkring i mjukisbyxor och min sovtröja. Dessutom hade jag inte en aning om vad jag skulle ha på mig. Shoooo sa det och jag försvann ner på mitt rum snabbt som katten. Jag var fortfarande kvar och gömde mig i garderoben när gästerna började trilla in.
Fy vilken dålig stil av mig! Det ska aldrig mer hända. Men man kan ju inte se ut hur som helst när man ska på kalas. hohoho.

Såhär såg jag ut denna afton, lockigt hår!            Shabbalarabballa...


Tillsist vågade jag mig upp i alla fall och min morbror frågade mig om jag vatt och dansat balett. Vet inte om man ska det som en komplimang eller inte.. heheh. Men nu undrar ni ju säkert va fasen jag fått på mig eftersom han uttalade sig på detta vis. Det var inget märkvärdigt! En hög rosa puffig kjol (okej, balett-varning på den kanske, men det va ingen tyll-kjol som ni säkert tror nu, utan siden) och ett svart linne och svarta strumpbyxor till det. Men men, jag sa i alla fall att jag gärna lånade ut den nästa gång han skulle och dansa balett.

Jaja, nog tjatat om den där kjolen. Mat blev det, potatisgratäng och kycklingfilé. Lika gott som päremos! Middagen avnöjts under tystnad, och vi lät maten tysta mun som dom alltid sa på Kungabarn. (Eller var det nu va dom sa det...) haha eller inte. Om det är nått vi är bra på i vår släkt är det väl att prata... haha.

Kvällen fortsatte med present öppning vilka allihopa innehöll.. ja, pengar! Ibland är det bra att alla dom där  släktingarna ändå är inne här och snokar trots allt.

Mormor & morfars present        Inuti låg en tavla med 19 femtiolappar


Det blev en omgång "med andra ord" och massa skratt!  Alltså det finns nog inget roligare spel!



Och det tror jag nog mormor kan hålla med om. Bara hon är ju 80% av det roliga när man spelar. Hon blir så inne i spelet och sitter och viftar, gestikulerar och skriker som bara den, hahah.

Här försöker hon förklara busschaufför med andra ord


Förstoppning


Spyfluga


Sen var det äntligen dags för kvällens höjdpunkt enligt mig & Benny. Nämligen "frys-tårtan". Shooo sa det (igen) och den försvann i ett nafs. Alla tyckte den var jättegod, så även jag. Den smakade precis som jag mindes. Mans. hohoho.

Det var det! Ännu en lyckad födelsedagsfirning. Tack så hemskt mycket allihopa för presenterna! <3
Och det bästa ut av allt med att fira innan man fyller år, man vet att man kommer få ännu flera presenter sen, heheh.

Kommentarer
Postat av: felicia ((:

tack för en underbar kväll, håller med dej om att mormor är mer än 80% av hela det roliga i spelet.



vi får hitta på nåt snart igen :)



puss på dej din pussgurka ((: <3

2009-10-19 @ 09:43:42
URL: http://felijcia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0