Min födelsedag

Min 19 års-dag började med att mamma kom in och väckte mig med varmchoklad. Jag drack upp den och sen somna jag om igen, och sov läääänge. Tyckte jag förtjänade det på min födelsedag faktiskt. skönt!

På eftermiddagen blev det kladdkaksbak med Isse.


Även denna gången blev det ganska mycket fail. Efter 10 minuter i ugnen märkte vi att formen läckte, (en sån form med löstagbar botten) och att nästan all smet runnnit ut. hahah. Fort slängde vi över det som va kvar i en ny form och in i ugnen igen men precis som sist vägrade även denna lilla kaka att bli färdig, så när det tillsist blev klar fick jag slänga i mig lite fort och sen kallade jobbet.




Älskade småbrollor <3


Det är inte okej att jobba kväll på ens födelsedag tycker jag, och först gick jag runt och surade i 2 timmar bara för det. haha. Men tillsist bestämde jag mig för att det blir ju inte bättre bara för att jag surar, jag får ju inte gå hem bara för det. Så jag försökte göra min födelsedagskväll på jobbet så bra som möjligt istället :) Dessutom var det sjukt lungt så stängingen flöt på bra och bara det är väl en liten present i sig, hehe.

Hemma hos Emmi möttes jag i dörren av sjöngsång, ljus, paket och tårta.


Jag blev sjukt glad!  Det var precis vad som behövdes efter en födelsedag på jobbet, åh hon är allt bra min syster! <3 Sen satt vi uppe och åt tårta, mös och pratade massor. Klockan var väl runt halv 4 när vi tillsist somnade, sida vid sida.

FÖRE



EFTER observera att tårtan ska räcka till 8 pers, haha ooops!


Förresten, i paketet från Emmi låg en jättefin sjal, från mamma & benny fick jag ännu mera pengar och från Isac fick jag "hemma-gjort presentkort på SFbio". puss på er! :*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0