Romantisk middag

Idag efter att jag slitit på jobbet i 9 timmar cyklade jag hem till min underbara fru för att äta en romantisk middag.

När jag knackade på dörren vad det ingen som öppnande så jag smög in ändå.
Det doftade alldeles ljuvligt i hela lägenheten och det var fullt med tända ljus. På bordet stod en stor gryta med något som liknande... SPYA! Mysighetsnivån sjönk drastiskt och en kort sekund funderade jag på att snabbt smita ut innan hon upptcäkte mig och sen ringa och säga att jag fått förhinder...

Men, tänkte jag, inget kan väl vara värre än pappas morotsstuvning så jag stannade snällt kvar. Och vilken tur!
Till förrätt blev det små cocktail-tomater och bröd, till huvudrätt (spyan) blev det makaronisoppa a la Cilla. Tro det eller ej, men den var makalöst god. Även om den mer liknade makaronipudding än soppa, men fy så god!
Efterrätten som bestod av chokladglass med diverese McDonalds toppingar avnjöts framför tvn Rickard Olssons program "Vem vet mest?" "Tinas cookalong" och "Svenska Hollywoodfruar".
Slänger kankse in några bilder på hela kalset imorgon!

Perfekt måndagskväll! Om två veckor ska vi cooka-long med Tina! Undra om det blir lika gott som makaroni"soppan"?!

Nu är klockan egentligen alldes för mycket, jag måste sova!
Imorgon blir det minnsan ingen sovmorgon, upp kl 7, och sen blir det jobb 8-16.30. Så tidigt har jag inte vatt uppe på 100 år..

Så, godnatt!

Kommentarer
Postat av: cilla

Haha, knäppis! Men bra att du gillare ;D

2009-09-22 @ 18:18:58
Postat av: Anonym

Schyssta klubben, att kalla maten för spya....hoppas du mår bra iallafall. puss på dig

2009-09-22 @ 18:19:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0